Thursday, October 27, 2011

darah O !! ooooooo !!

assalamualaikum...

smlm pegi derma darah kat pesta bundle utm.. tp aku tak dpt nk derma atas sbb2 tertentu.. haha
kawan2 aku je la yg dpt derma.. =.=

nurse : bila first period?
aku : ha ?? jap2.. emmm.. bulan lepas..
nurse : brape hr bulan??
aku : emmm.. bila ea? jap2.. sy tgk fon saye jap.. akhir bulan..
nurse : mggu ni dh akhir bulan.. period awak normal ke?
aku : ha ah
nurse : awak tak boleh derma.. sbb nnti lepas derma, pastu period awak dtg, nnti darah kurang dlm badan..
aku : ooooooo


hahahaha.. kecewa sbb tak dpt nk derma.. takpe la.. aku dh pena derma sblm ni.. dh 2 kali ! :p
darah aku darah B.. kwn2 aku sume O !
org kate darah O ni darah universal.. klu nk tahu, darah O ni yg paling dikehendaki ! hehe
sbb darah O ni leh derma pada sume jenis darah.. tp org yg berdarah O tidak boleh menerima sume jenis darah.. hanya jenis O sahaja yg boleh derma kat O.. huhu





nk dijadikan story, smlm kwn aku sorang ni sebenarnye low blood pressure (LBP).. org mcm tu takleh derma darah.. sbb nnti leh pengsan.. huhu
mase cek ngan doktor, mmg die LBP.. tp takde la teruk low nye.. doktor tu benar kan die derma darah..
lepas je derma darah, pegi la tapau mknn kat kafe yg dekat2 ngan derma darah tu..
dia dh mula rase pening2 dh.. pastu terus muka dia pucat giler !! huhu
kami2 ni dh cuak.. terus bawak balik kat tempat derma darah tu.. nurse tu bg minum glukosa.. pastu bg rehat jap.. huhu
lepas derma ni, kita kene rehat cukup2.. klu boleh, kene baring.. jgn berdiri lame.. klu tak, mcm kwn aku la.. nk pitam.. huhu


then, lepas rehat2 kat bilik, sorang member lak ajak gi tgk wayang ! hehe
kitorang pn pegi la lepas zohor.. ramai giler org india kat wayang tu.. dorang ni beraya kat wayang time deepavali?? hehehe
rase seperti di negara india plak.. hehe :p
kwn aku yg LBP ni dh rase penin2 dh.. so, aku ngan die masuk la dlu dlm wayang.. yg member laen ngh beratur beli popcorn..
here's the cuak part !! time bg tiket kat brader tu, tibe2 kwn aku ke depan tarik tgn aku..
aku pn panggil la name die.. rupenye die dh black out !! aku tak sempat nk sambut die.. naseb brader tiket tu tlg.. huhu
aku bwk die baring kat tangga.. tggu kwn2 yg laen.. huhu
brader tu dh glabah.. haha
lepas tu kwn aku dh ok sket, kitorang masuk la wayang ! hahaha

citer ni la kitorang tgk.. mmg TERBAEK !! ^_^

3 comments:

NuruL SyuhadaH said...

sape la yg pitam tu ye :P

Hey Shahzan said...

wondering jugak.. sape la yg pitam tu.. :P

izaqHelmy said...

cian la pada yang pitam tu..hehe~